niedziela, 30 czerwca 2013

W głąb i wspiąć się w górę...



 Tytuł: "Miasto kości"

 Tytuł oryginału: "City of Bones. The Mortal Instruments- Book One                                       
Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: Wydawnictwo MAG
Ilość stron: 507
Okładka: miękka
Tłumaczenie: Anna Reszka
Rodzaj: fantasy





Zakończyłam już Akademię i zajęłam się wreszcie Darami Anioła. :p . Skończyłam dopiero co pierwszą część. Jeszcze kubeczek po kakao i książka stoją obok, mnóstwo papierków wala się po kanapie, no bo jak ja czytam, to kończy się świat. :) . Jakby tu ocenić tę książkę? hmm ... chyba wcisnę ja na półkę pomiędzy "Pamiętniki Wampirów", "Zmierzch", a  "Akademię Wampirów", bo to jest kolejny egzemplarz dobrego fantasy. :D

Książka po pierwsze wciąga .. i tak, wiem .. książki mają to do siebie, ze wciągają, ale ta ma coś takiego w sobie, co odróżnia ją od innych. Nie do końca potrafię sprecyzować swoją myśl ... bo jest to powieść podobna do wielu, a zarazem charakterystyczna. Pokazuje świat cienia, demonów z zupełnie innej strony, niż np. "Zmierzch". To nie są potulne zwierzaczki. Demony są demonami i należy je zwalczać. Jace jest Nocnym Łowcą, który za życiowy cel uznaje właśnie poskramianie świata zła. Towarzyszą mu Isabella i Alec. Do tej specyficznej trójki dołącza Clary, która nie była wychowana w podobnej tradycji, ale pragnie dobra i pokoju, dlatego misja Nocnych Łowców przypada jej do gustu. Do tego wszystkiego  dochodzą niemożliwie zagmatwane relacje rodzinne i oczywiście wątek miłosny. I tu dopiero oczy wychodzą na wierzch. Nie wiem, co przyniesie druga część, ale mam nadzieję, że rozjaśni sytuację. Pojawiają się takie słowa jak: stela, runy, tarot, Magnus, Clave, Przymierze, Pandemonium. Zainteresowany?

No, to co? Kto jeszcze nie czytał, niech bierze się do roboty, bo warto. :D . Ja natomiast będę kontynuować tę serię. :P . 

Postaram się odzywać częściej, w przerwach na plażowanie. :*
<3

1 komentarz: