poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Być ich odbiciem beztroskim ...


Tytuł: "Być jak płynąca rzeka"
Tytuł oryginału: "SER COMO O RIO QUE FLUI..."
Autor: Paulo Coelho
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 287
Okładka: twarda
Tłumaczenie: Zofia Stanisławska-Kocińska
Rodzaj: filozofia dla ludu





"Być jak płynąca rzeka
Milcząc w środku nocy
Bez strachu przed jej mrokiem
Gdy na niebie gwiazdy- być ich odbiciem
Kiedy niebo zaciąży chmurami
A chmury jak rzeka wodą się staną
Być ich odbiciem beztroskim
W spokojnych głębinach
Manoel Bandeira



Tak, tak ... wiem- miałam pojawiać się częściej! Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina, ale ... są wakacje i z tej racji zrobiłam sobie urlop. :)

W tym całym urlopowaniu ... [co aż mnie dziwi] sięgnęłam po ambitniejszą lekturę. I tu, w tym momencie muszę się przyznać, ze to była moja pierwsza książka tego autora. A co za tym idzie, nie wiedziałam czego mam się spodziewać, a krótka notka z tyłu dała mi jasno do zrozumienia, że będzie to tomik powiązany z filozofią. Pełna szalonego zapału, wcale się nie przestraszyłam, tylko zrobiłam sobie kakao i w jeden z deszczowych dni usiadłam i połknęłam tę książkę.

Od początku do końca czułam jak coś mnie przewierca od środka, a w głowie robi się jasno. Zatrzymywałam się prawie po każdym rozdziale [a jest ich wiele i są krótkie], bo głowę zaprzątały mi przykłady z mojego życia i pytania, na które starałam się sobie odpowiedzieć. Paulo Coelho pozwolił mi w prosty sposób przeanalizować swoje życie i wierzcie lub nie, rozwiązałam moje problemy, które ciągnęły się za mną przez miesiące. Może i były to błahostki, ale warto zakończyć wszystkie sprawy z jednego rozdziału, by móc spokojnie otworzyć drugi. Zaczytałam się w historie proste, ale przepełnione życiową mądrością. Ta mądrość jednak nie zawsze jest wypunktowana. Nie dostałam gotowych wskazówek. Paulo Coelho dał mi wędkę, a nie rybę.

Dlaczego 'filozofia dla ludu'? Bo to kawał wiedzy i mądrości przekazany w przystępnej formie. Więc jeśli jesteś na szlaku pt.: "Kim jestem?", sięgnij po tę pozycję, a stanie się ona jednym z etapów Twojej podróży.

1 komentarz:

  1. Hej, daj znać, gdy wrócisz do blogowania:). Tymczasem życzę samych sukcesów i radości w nadchodzącym 2014 roku;).

    OdpowiedzUsuń